Runt omkring den här tiden varje år, blåser samma gamla kliché runt i SEO världen och frågan ställs: Är SEO dött? Detta följs sedan av de oundvikliga argumenten från bägge sidor om frågan och de som sitter i ja lägret utropar att ja, SEO är död, och livet som vi vet är över. SEOns död
Läs mer
Om du gör [dina kunders] tillfredsställelse till din ultimata prioritering så kommer du belönas med både höga sökrankningar och ökade intäkter. Med det antal uppdateringar som Google och de andra sökmotorerna gör i sina algoritmer kan det vara svårt att hela tiden hålla sig aktuell med bästa praxis för sökmotoroptimering (SEO). Är inlänkar fortfarande en
Läs mer
Hur vet du vilket företag eller vilken konsult som kan dig de resultat du behöver? Vanligtvis visar sig det om du valt rätt eller inte efter att arbetet har kommit igång eller när det är klart. Det finns dock sätt du kan ge dig själv de bästa förutsättningarna för att hitta precis rätt SEO konsult
Läs mer
Googles sökalgoritmer arbetar hårt för att förstå innehållet på en webbsida. Du kan hjälpa Google på traven genom att ge dem uttryckliga ledtrådar om betydelsen av en sida. Du gör detta med strukturerad data. Följ länken nedan till Googles egna utbildning om hur du själv lägger till strukturerad data på din hemsida. https://codelabs.developers.google.com/codelabs/structured-data/ Vad du
Läs mer
Bar Echo Webbdesign
2 augusti, 2018
Automatisering, Design, Hastighet, Hemsidor, Metadata, PPC, SEO, SOME, UX, Webbdesign, Webbutveckling
Om du jobbar med marknadsföring kommer du sannolikt att arbeta med ett digitalt byrå vid något tillfälle. Det kan handla om en digital marknadsföringsbyrå, en SEO-byrå eller en webbyrå eller till och med flera av dessa. Oavsett vilken typ av digital byrå som du har att göra med så är det är det avgörande att
Läs mer